افزایش قیمت نفت تورم در منطقه یورو را بالا برد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ موسسه آمار اروپا موسوم به یورو استات اعلام کرد افزایش هزینه های انرژی تاثیر زیادی در رشد نرخ تورم منطقه یورو داشته است .

بر اساس این گزارش بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم منطقه یورو را زیر 2 درصد ثابت نگه دارد ولی افزایش قیمت انرژی این بانک را برای دستیابی به این هدف با مشکلات زیادی روبرو کرده است .

بر این اساس نرخ تورم منطقه یورو طی ماه مارس به بیش از 2.7 درصد افزایش یافته است . این برای چهارمین ماه متوالی است که نرخ تورم منطقه یورو با افزایش روبرو شده است .

کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم 2.6 درصدی را برای منطقه یورو پیش بینی کرده بودند . بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی و افزایش قیمت انرژی تا حد زیادی موجب کاهش اعتماد مصرفی در اقتصاد منطقه یورو شده است .

بانک مرکزی اروپا پس از انتخاب ماریو دراگی به عنوان رییس جدید طی ماههای گذشته تا کنون دو بار نرخ بهره بانکی را کاهش داده است . بانک مرکزی اروپا در گزارش ماه گذشته خود پیش بینی کرد نرخ تورم منطقه یورو در سال 2012 میلادی به 2.4 درصد و در سال آینده نیز به کمتر از 1.6 درصد خواهد رسید .

این گزارش حاکی است هزینه انرژی در اقتصاد منطقه یورو طی ماه مارس بیش از 8.5 درصد و در ماه فوریه نیز بیش از 9.5 درصد رشد داشت است . هزینه حمل و نقل نیز در اقتصاد منطقه یورو طی ماه گذشته با رشد 4.6 درصدی ر وبرو شده است .





:: برچسب‌ها: توکیو , نیکون , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: